هتل

چگونه یه هتل خوب انتخاب کنیم؟

حدس می زنید چه چیزهایی یک سفر خوب را می سازند؟ پرواز راحت و بی دردسر؟ نشستن روی صندلی اتوبوسی که مجبور نباشید سر بغل دستی را روی شانه تان تحمل کنید یا اقامت در هتلی که یک شب رؤیایی را در آن صبح کنید؟ حدستان درست است. همه اینها بخش های جدایی ناپذیر یک سفر لذت بخش هستند، اما نمی توان انکار کرد که اینکه شب را در کجا به صبح می رسانیم، اهمیت دیگری دارد. تا حالا با خود فکر کرده اید که چطور یک هتل خوب را از یک هتل بد تشخیص دهید؟ در این مطلب ما به شما از فوت و فن های انتخاب یک هتل خوب می گوییم.

هر چه موقعیت بهتر، هتل محبوب تر

بدون شک اولین نکته ای که باید در هنگام رزرو هتل به آن توجه کنید، این است که:

• هتل شما در چه منطقه ای از شهر قرار گرفته،
• چقدر با جاذبه های گردشگری که شما به هوای دیدنشان راهی آنجا شده اید فاصله دارد،
• اگر با ماشین شخصی خود سفر نکرده اید، دسترسی آن به ترمینال مسافربری، فرودگاه یا ایستگاه راه آهن چگونه است؟

رفتار کارکنان هتل را زیر ذره بین داشته باشید

انتظار از کارکنان یک مجموعه فقط به هتل محدود نمی شود. حتی وقتی از سوپرمارکت یک خرید ساده می کنیم هم دلمان نمی خواهد با تروشرویی و بی نظمی فروشنده روبه رو شویم. بنابراین در برخورد اول حواستان به رفتار پرسنل باشد. داشتن لبخند روی لب، صبوری، منظم بودن، مسئولیت پذیری و در یک کلام مشتری مداری خدمات لوکسی نیستند؛ بلکه ویژگی های یک هتل خوب اند که ممکن است تعداد ستاره هایش هم زیاد نباشد.

امکانات یک هتل، ویترین آن هستند

فرقی نمی کند چند روز در هتل بمانید. بهرحال مهم است که اقامتگاه شما تلویزیون، آسانسور، لوازم بهداشتی مناسب یا اینترنت رایگان دارد یا خیر؟ البته این موضوع بستگی به نوع سفر شما هم دارد. برای مثال اگر به دنبال یک اقامت لوکس هستید، ممکن است داشتن یخچال، اینترنت رایگان یا سرویس بهداشتی فرنگی چندان به چشم شما نیاید. در این صورت باید ببینید که هتل شما استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی یا رستوران دارد یا خیر؟

تمیزی حرف اول و آخر را می زند

همه ما در مورد جایی غیر از خانه مان وسواس داریم. یک هتل حتی اگر پنج ستاره هم باشد، اما لباس کارکنان، روتختی و ملحفه ها، سرویس بهداشتی، حمام، کاشی ها و دوش تمیز و بدون جرم، فضای اتاق، رستوران، لابی و دیگر بخش های آن تمیز نباشد؛ توجه هیچ مسافری را به خود جلب نخواهد کرد. بنابراین تمیزی و نظافت هتل را همیشه مد نظر قرار دهید. می توانید در هنگام رزرو اینترنتی هتل نظرات کاربران در مورد تمیزی و نظافت را مد نظر قرار دهید. بنابراین فراموش نکنید که تمیزی ویژگی یک هتل بسیار خوب است.

باید احساس کنید که در خانه خود هستید

اگر شب را راحت بر بالش بگذارید، صبح بدون مزاحمت از خواب بلند شوید و دوش آب گرم بگیرید، صبحانه را در اتاق میل کنید و در صورت وجود هر مشکلی از کمک کارکنان هتل استفاده کنید؛ احساس خواهید کرد که در خانه خود هستید. پس اگر یک بار در هتلی با چنین شرایط اقامت کرده اید، می توانید برای اقامت بعدی تان هم روی آن حساب کنید. شعار هتل ها مبنی بر اینکه “اینجا خانه خودتان است” را تنها زمانی جدی بگیرید که با گوشت و پوست خود آن را احساس کرده باشید.

 صبحانه خوب مسافر را سر ذوق می آورد

یک قانون کلی در دنیای هتلداری وجود دارد که می گوید: یک هتل خوب صبحانه خوب سرو می کند. برخی هتل ها فرصت چندانی به مسافر برای خوردن صبحانه نمی دهند. تا مسافر به خود بجنبد، زمان سرو صبحانه به پایان رسیده است. به علاوه شکایت مسافران از صبحانه های بی کیفیت و منوی محدود هتل ها کم نیست. بنابراین هتلی که منویی متنوع، با کیفیت و اشتهاآور ارائه دهد، هتل خوبی است. ضمن اینکه انرژی روزانه شما را هم تأمین کرده است.

زمان تحویل و خروج از اتاق هم مهم است

همانطور که می دانید بیشتر هتل ها زودتر از ساعت 14 مسافر را پذیرش نمی کنند و مسافر باید تا ساعت 12 ظهر نیز اتاق را ترک کرده باشد. اما اگر به هتلی برخورد کردید که شما را صبح زود مجبور به جمع کردن وسایل و تسویه اتاق کند؛ بدانید که آن هتل خوب نیست. ممکن است هتل هایی هم باشند که ساعت ورود و خروج آنها انعطاف دارد، اینها بهترین هتل ها هستند.

No comments yet! You will be the first one to comment.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *